Saturday 1 October 2011

tekanan jiwa.weh!

baby pon boleh stress ka??





sejak akhir2 ni aku asyik tekanan je,.xtahu la. nak describe pon susah. aku stress dengan diri aku sendiri.dengan kawan2 yg menarik-narik kearah doniawi,dengan kawan2 yg hanyut dengan arus dunia ni,jauh dari tujuan hidup. hati aku sedih,pedih,pedas.eh.panas. 'kononnya join usroh.solat.tp..bukan ke dakwah kite ni perlu merangkumi perasaan pedulikan orang lain?!'.

terngiang-ngiang ayat tu kat dalam kepala hotak hati aku ni.time tu jugak air mata berguling-guling turun dari pipi.aku bukannye xpedulikan dorang.aku sayang dorang,aku kasihkan dorang, aku nak nasihat dorang,ajak dorang menikmati kelazatan berhappy circle, berbual-bual tentang akhirat,melupakan dunia yang sementara ni,n bawak dorang mendekati Allah.tp aku xtau macammne nak start.kat sini aku rase macam sorang2.xkuat.rase macam useless pon ade.aku xtahu...




yaAllah, bantulah hambaMu ini,berikan aku petunjukMu, cahayaMu untuk menyinari jalan gelapku.amin.

No comments:

Post a Comment